۸ مرداد ۱۳۸۵، ۲۱:۲۷

محتشمي پور در گردهمايي مقاومت اسلامي و چشم اندازهاي منطقه اي آن:

اسرائيل قدرتي كه اعراب فكر مي كردند نيست / لبنان در ميان جهان اسلام محبوب تر شده است

اسرائيل قدرتي كه اعراب فكر مي كردند نيست / لبنان در ميان جهان اسلام محبوب تر شده است

داستان اين جنگ ناخواسته اسرائيل و حزب الله، روشن است و به عقيده من، نه اسرائيل و نه حزب الله خواهان اين جنگ نبوده اند به نحوي كه مي توان در پشت پرده دستان آمريكا را ديد كه صحنه گردان اين جنگ جنون آميز است.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر"، علي اكبر محتشمي پور دبيركل حمايت از انتفاضه فلسطين در گردهمايي اصلاح طلبان با عنوان مقاومت اسلامي و چشم اندازهاي منطقه اي آن كه عصر امروز در دفتر مجمع نيروهاي خط امام (ره) برگزار شد گفت: اسرائيل امروز يكي از بزرگترين جناياتي كه فكرش را نمي كرديم انجام داده است به نحوي كه در روزنامه "آهارانوت" چهار سناريوي جنگي پيش بيني شده بود كه بروز عملياتي به اين شكل از طرف اسرائيل كه كشته شدن كودكان زيادي را در بر داشت طراحي شده بود و آنان مي خواستند موجب يك هيجان جهاني شوند و در اثر خواست افكار عمومي جهان اسرائيل آتش بس را بپذيرد و جنگ تمام شود.

وي با اشاره به اينكه امروز عملا شاهد كشته شدن كودكان زيادي در قانا بوديم اظهار داشت: آنچه كه در آخر قصه باقي مانده است انهدام كامل لبنان از نظر زيرساخت ها است كه هيچ دستاوردي هم براي اسرائيل دربرنداشته، اما چيزي كه ثابت شده اين است كه اسرائيل آن قدرتي كه اعراب فكر مي كردند نيست.

دبيركل حمايت از انتفاضه فلسطين با اشاره به قدرت اندك حزب الله اما با سلاح ايمان گفت: به تعبير سيد حسن نصرالله اين خرابي قابل جبران است، ولي آنچه كه باقي مي ماند عزت و شرف لبنان است به گونه اي كه لبنان در ميان كشورهاي عربي خواهد درخشيد و همانگونه كه مي بينيم لبنان در ميان جهان اسلام محبوب تر نيز شده است.

محتشمي پور ادامه داد: حزب الله و مقاومت اسلامي محصول فكر امام خميني(ره) است و امام  معتقدند بودند در هر صورت عقبه نيروي نظامي بايد مستحكم شود. لذا مردم لبنان بايد خود آموزش ببينند و خودشان از كشورمان بايد دفاع كنند. به اين ترتيب روزنه اين كار باز شد و حزب اللهي كه امروز وجود دارد ثمره فكر امام خميني است.

وي گفت: فضاي كنوني بوجود آمده از اين جنگ سود و زيانهايي را در بر داشت كه يك سري بهره هاي نظامي را حزب الله برده است.

محتشمي پور با اشاره به اينكه يكي از اقدامات آمريكا در لبنان ايجاد فتنه طايفه اي است خاطرنشان كرد: درابتدا اسرائيلي ها اعلام كردند كه به هيچ وجه به مناطق سني و مسيحي نشين حمله نخواهند كرد . به اين دليل كه مي خواستند صف ها را از هم جدا كنند و مذاهب را در مقابل هم قرار دهند و حزب الله را با فشارهاي اقتصادي و قومي به شكست بكشانند همان گونه كه در عراق موفق به اين كار شدند.

دبيركل حمايت از انتفاضه فلسطين افزود: با هوشياري سيد حسن نصرالله بايد گفت كه اين فرد يكي از افراد باهوش و نابغه است و در تمامي حوزه ها سرآمد جهان عرب است. به گونه اي كه با سخنراني هاي خود، سمپاشي هاي رسانه هاي غربي را خنثي مي كند و علاوه بر از بين بردن فتنه هاي طايفه اي به مقاومت مردم لبنان هم اميد مي بخشد.

محتشمي پور در پايان ضمن اظهار اميدواري از پيروزي زودرس حزب الله تصريح كرد: اميدوارم اين جنگ بيشتر از اين به درازا نكشد و به زودي شاهد پيروزي لبنان باشيم و شكست سياست هاي آمريكا را ببينيم و ظرف امشب و فردا آرزومنديم كه آتش بس برقرار شود.

کد خبر 360495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha